Automatyzacja w Produkcji
Automatyzacja w Produkcji
Jak SPRZEDAJE się Linie PRODUKCYJNE? Proces Sprzedażowy Robotów | Automatyzacja w Produkcji
Loading
/

Dziś będzie odcinek nietypowy z dwóch powodów.

Po 1 – zaproszę Was za kulisy tego jak jak działamy w Nixal i pokaże Wam co dzieje się po tym gdy otrzymujemy zapytanie. Co decyduje o tym jak obsługiwany jest potencjalny Klient i na jaki zakres nieodpłatnej pomocy z naszej strony może liczyć.

Po 2 – będę próbował multitaskingu czyli będę rysować oraz pokazywać w trakcie mówienia.

Bardziej boje się efektów tego drugiego no ale… zobaczymy jak wyjdzie.

Jest też jeszcze jedna ciekawostka – jesteśmy już po świętach więc na planie pojawiły się nowe rekwizyty. Pozostajemy w klimacie filmowym i mamy tu odpowiednio. Aston Martin Jamesa Boną z „nie czas umierać” oraz Dodge Charger Dominica Toretto. Jak widać wszystko w wersji adekwatnej do złożenia przez 6 i 3 latka.

Przejdźmy zatem do części merytorycznej.

To co Wam tu pokazuje to proces decyzyjny, przedstawiony w formie diagramu, który jakiego rodzaju oferta jest przedstawiana klientowi.  Rozpoczyna się od nowego zapytania, po czym następuje seria punktów decyzyjnych.  Obejmują one kluczowe kwestie takie jak: 

  • Czy temat dotyczy znanej nam w Nixal branży?
  • Czy zadanie jest możliwe do zrealizowania jedynie w drodze modyfikacji standardowego rozwiązania?
  • Czy temat jest bardzo mocno „technologiczny”?
  • Czt klient należy do określonej grupy docelowej?

W zależności od wyników w każdym punkcie decyzyjnym, ścieżka postępowania jest różna i prowadzi do różnych działań, które można zamknąć w kilku podstawowych efektach dla Klienta. Klient może:

  1. Otrzymać ofertę standardową na standardowy temat lub wymagający adaptacji,
  2. Informacje nt. spodziewanego rzędu kosztów dla rozwiązania danego problemu lub wyzwania,
  3. Ofertę na przygotowanie koncepcji rozwiązania lub
  4. Indywidualną ofertę na trudny, technologiczny ale ciekawiący nas temat.

Przedstawiony diagram zawiera konkretne kroki i warunki, które kierują procesem decyzyjnym w celu jak najlepszego dostosowania oferty do potrzeb klienta. Jednocześnie też podejmowane w całym procesie decyzje, bazujące na ocenia doradców maja ustrzec nas, jako Nixal, przed produkowanie ofert dla idei i taśmowo. Bo nie o to w tym chodzi.

Zatem – tracimy wizję i przełączamy się na podgląd. Niestety – nie dam rady omawiać wykresu i patrzeć w kamerę więc zanurzamy się w mój monitor.

Moglibyśmy tu mnożyć przypadki i różne case, y ale myślę, że każdy z Was dobrze zrozumiał o co w tym wszystkim chodzi. Bo nie chodzi o to by do każdego tematu przysiadać całym zespołem tylko dlatego, że ktoś, gdzieś, coś wymyślił.

Proces decyzyjny powinien być w tym wypadku poukładany, np. Tak jak Wam to przed chwilą pokazałem. Przede wszystkim powinien zapewniać integratorowi czy innej firmie inżynierskiej lub produkcyjnej, jednoznaczna i optymalną dystrybucję posiadanych zasobów (ludzkich, finansowych i pozostałych) do rozwijania poszczególnych okazji biznesowych. W oparciu o tego samego typu procesy marki B2C budują np. Produkty dla różnych grup klientów (od tanich po premium) – te sytuacją możecie zaobserwować choćby w dowolny dyskoncie… Ale o tym kiedy indziej.

Jeśli się Wam podobało to wiecie co zrobić. Zostawcie łapkę w górę i zasubskrybujcie mój kanał na YT, Spotify czy apple podcasts – gdzie Wam wygodnie i gdzie aktualnie tego słuchacie.

A tymczasem, życzę Wam spokojnego dnia i do usłyszenia za tydzień.

Cześć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *