Dziś będzie odcinek nietypowy z dwóch powodów.
Po 1 – zaproszę Was za kulisy tego jak jak działamy w Nixal i pokaże Wam co dzieje się po tym gdy otrzymujemy zapytanie. Co decyduje o tym jak obsługiwany jest potencjalny Klient i na jaki zakres nieodpłatnej pomocy z naszej strony może liczyć.
Po 2 – będę próbował multitaskingu czyli będę rysować oraz pokazywać w trakcie mówienia.
Bardziej boje się efektów tego drugiego no ale… zobaczymy jak wyjdzie.
Jest też jeszcze jedna ciekawostka – jesteśmy już po świętach więc na planie pojawiły się nowe rekwizyty. Pozostajemy w klimacie filmowym i mamy tu odpowiednio. Aston Martin Jamesa Boną z „nie czas umierać” oraz Dodge Charger Dominica Toretto. Jak widać wszystko w wersji adekwatnej do złożenia przez 6 i 3 latka.
Przejdźmy zatem do części merytorycznej.
To co Wam tu pokazuje to proces decyzyjny, przedstawiony w formie diagramu, który jakiego rodzaju oferta jest przedstawiana klientowi. Rozpoczyna się od nowego zapytania, po czym następuje seria punktów decyzyjnych. Obejmują one kluczowe kwestie takie jak:
- Czy temat dotyczy znanej nam w Nixal branży?
- Czy zadanie jest możliwe do zrealizowania jedynie w drodze modyfikacji standardowego rozwiązania?
- Czy temat jest bardzo mocno „technologiczny”?
- Czt klient należy do określonej grupy docelowej?
W zależności od wyników w każdym punkcie decyzyjnym, ścieżka postępowania jest różna i prowadzi do różnych działań, które można zamknąć w kilku podstawowych efektach dla Klienta. Klient może:
- Otrzymać ofertę standardową na standardowy temat lub wymagający adaptacji,
- Informacje nt. spodziewanego rzędu kosztów dla rozwiązania danego problemu lub wyzwania,
- Ofertę na przygotowanie koncepcji rozwiązania lub
- Indywidualną ofertę na trudny, technologiczny ale ciekawiący nas temat.
Przedstawiony diagram zawiera konkretne kroki i warunki, które kierują procesem decyzyjnym w celu jak najlepszego dostosowania oferty do potrzeb klienta. Jednocześnie też podejmowane w całym procesie decyzje, bazujące na ocenia doradców maja ustrzec nas, jako Nixal, przed produkowanie ofert dla idei i taśmowo. Bo nie o to w tym chodzi.
Zatem – tracimy wizję i przełączamy się na podgląd. Niestety – nie dam rady omawiać wykresu i patrzeć w kamerę więc zanurzamy się w mój monitor.
Moglibyśmy tu mnożyć przypadki i różne case, y ale myślę, że każdy z Was dobrze zrozumiał o co w tym wszystkim chodzi. Bo nie chodzi o to by do każdego tematu przysiadać całym zespołem tylko dlatego, że ktoś, gdzieś, coś wymyślił.
Proces decyzyjny powinien być w tym wypadku poukładany, np. Tak jak Wam to przed chwilą pokazałem. Przede wszystkim powinien zapewniać integratorowi czy innej firmie inżynierskiej lub produkcyjnej, jednoznaczna i optymalną dystrybucję posiadanych zasobów (ludzkich, finansowych i pozostałych) do rozwijania poszczególnych okazji biznesowych. W oparciu o tego samego typu procesy marki B2C budują np. Produkty dla różnych grup klientów (od tanich po premium) – te sytuacją możecie zaobserwować choćby w dowolny dyskoncie… Ale o tym kiedy indziej.
Jeśli się Wam podobało to wiecie co zrobić. Zostawcie łapkę w górę i zasubskrybujcie mój kanał na YT, Spotify czy apple podcasts – gdzie Wam wygodnie i gdzie aktualnie tego słuchacie.
A tymczasem, życzę Wam spokojnego dnia i do usłyszenia za tydzień.
Cześć.